مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 خرداد 1400 ساعت 06:002021-06-02اجتماعي

تدوین اطلس خوراک شناسی گیلان/ حضور شهر خلاق خوراک در اکسپوی دبی


معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه در حوزه خوراک شناسی گیلان توجه ویژه ای به پخت نان های محلی خواهد شد، عنوان کرد: در حال تکمیل اطلس خوراک شناسی استان گیلان هستیم تا بتوانیم نقشه ظرفیت های خوراکی و غذایی مناطق مختلف استان را تدوین و به جهان کنیم.

- ایسنا/گیلان معاون گردشگری میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه در حوزه خوراک شناسی گیلان توجه ویژه ای به پخت نان های محلی خواهد شد، عنوان کرد: در حال تکمیل اطلس خوراک شناسی استان گیلان هستیم تا بتوانیم نقشه ظرفیت های خوراکی و غذایی مناطق مختلف استان را تدوین و به جهان کنیم.

حمیدرضا آذرپور در گفت وگو با ایسنا، گردشگری خوراک را یکی از انواع گردشگری دانست و اظهار کرد: گردشگری خوراک با هدف معرفی فرهنگ غذایی و آداب و رسوم پذیرایی یک منطقه ایجاد شده و مورد توجه قرار می گیرد.

وی با اشاره به تنوع غذایی موجود در استان گیلان، افزود: شهر رشت به نمایندگی از شهرهای استان گیلان به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در سازمان جهانی یونسکو معرفی شده و لذا وظیفه داریم با ثبت آثار به جا مانده از نیاکانمان در حوزه غذایی، در راستای حفظ این فرهنگ و انتقال آن به نسل های حاضر و آینده گام هایی موثری را برداریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین اطلس خوراک شناسی گیلان/ حضور شهر خلاق خوراک در اکسپوی دبی

تدوین اطلس خوراک شناسی گیلان/ حضور شهر خلاق خوراک در اکسپوی دبی